fredag 21 oktober 2011

F.U.C.K!

Fiskemässig Utryckning Civila Kläder!

Fisket är slut. Fatta. Slut.
Det är jag med.
Igår var sista fiskedagen, idag har vi lite rom att ta hand om men det tar max en timme (vi steg upp kl.04 för att hinna göra  ordning rom som ska åka ner till Sundsvall nu på morgonen, så mer än hälften är ju gjort redan).
Sen ska lokalen skuras, vilket tar mer än en timme men .... fatta. Det är över.
Ok. Över och över. Nu ska det som sagt skuras lokal, vi har specialmedel som ska skummas på, medlet ska få dra och sen spolas bort. Torksilarna ska högtrycktvättas, förkläden ska tvättas, hinkar ska diskas, fisklådor likaså och sen ska alla fiskekläder tvättas både en och två gånger. Mm, mm mm..
Känns superlätt att ta hand om det sista... För nu är det lugnet som hägrar.
Snart iaf.

Ikväll ska vi äta oxfilé med hasselbackare. Till det ett glas vin och efteråt ska det bli cheesecake med kolasås och flarn...För nu ska här firas!

Idag åker Makens fiskekompis som bott hos oss i husvagn i fem veckor och till veckan ska båten köras ner till Sundsvall, då kommer en annan kompis upp från Alnö för att hjälpa till vid nedkörningen.
Sen tar det väl en vecka kanske innan Maken är hemma igen, båten ska ju lyftas upp på land också och lite annat måste göras därnere men sen...

Jag filurar på om jag ska städa huset mäpan Maken kör ner båten eller om jag helt enkelt ska slappa.
Det lutar åt slappandet.

Jag vill också tacka för alla resuméer, dom satt fint. Och sen kom det en fråga om jag jobbar eller vilar upp mig efter min blodförgiftning. Svaret är att jag jobbar. Förstås. Så gott jag kan. Vi är ju egna företagare och det vet man ju att dom kan ju aldrig vara sjuka.
Men nu hägrar som sagt lugnet. Och med det blogglusten kan jag tänka mig. Nu snart får jag ju tid till annat än att ringa ut anställda, rengöra och packa rom, skicka rommen hit och dit och annat fiskerelaterat.
Kanske att jag t.o.m syr lite. Vem vet. Inte du. Vem vet. Absolut inte jag... ;)

Hoppas vi inte skrämt bort Jonas (fiskekompisen från Sundsvall) med allt fiskejobb, det är ju trots allt många veckors fiske som väntar till våren. Minst sex-sju veckor ska han kämpa på med strömmingen, stackarn.
Men han är stark och villig.
Som en karl ska va´.
Iofs så är han ju ung, alltså en ungdom och det är inte vi precis. Men han är fiskeintresserad och intresserad av att tjäna pengar.
Perfekt fiskekompis m.a.o.

Trallallalla, idag ska jag tralla hela dagen tror jag.

9 kommentarer:

  1. Fira på ni! Tycker jag låter förträffligt bra. Idag kan man ju också fira att det är en helt vanlig fredag mitt i hösten och att arbetsveckan är slut. Det tänker jag göra. Vin ska i alla fall inmundigas och känner jag mig själv så lär det bara bli ett glas vin innan jag faller i koma i soffan. Tjoho!
    Kram o pöss.

    SvaraRadera
  2. Men FUCK, på dig! <3

    Jag tror jag tar och firar tillsammans med er ikväll. Är ensam hemma, och varför inte passa på med lite oxfilé då?
    Så får det bli.

    SvaraRadera
  3. Men så skönt för er att det är över för den här gången!

    Så bra att ni verkar ha fått tag i en perfekt fiskekompis:)

    Jag blir så glad trallallallallaaa för att du e´gla´:)

    Hoppas ni firar riktigt mycket i kväll!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att du ska ta det lugnt nu ett tag och vila upp dig ordentligt.
    Här skiner solen och det har varit bara ett par grader varmt ute i natt här i Uppsala.
    Fy om det är vintern som är på väg redan.
    Minns de två föregående vintrarna med snö och kyla. Med mitt handikapp så kunde jag inte vara ute och gå. Så jag hoppas detta är något tillfälligt.
    Ha det så bra
    Margit(maxelonia)

    SvaraRadera
  5. Oj men nu är du nog värd att slappa!

    SvaraRadera
  6. Kör slappstuket tycker jag, det är du värd och hoppas att maten var god och att ni kunde njuta!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Härligt, Ulrika :)
    Och fira, det är ni värda!

    SvaraRadera
  8. Självklart skall ni fira och sedan vila =)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Kikar in så här på Måndagsmorgonen!

    ser att du har 4 plusgrader hos dig, vi har 5 plusgrader hos oss vid Vätterns kant!
    Mulet och röset!(röset= ruskigt, fruset, uschligt på västgötska:)


    Hoppas att du mår bättre nu och att du inte firade för mycket:)

    Ha en bra dag!
    kram

    SvaraRadera