torsdag 26 augusti 2010

Då har man blivit ett år äldre.. .. igen... eh hurra!?



Idag fyller jag år. Det är sant, ett helt jäkla år äldre har jag blivit, inte för att mina år syns egentligen, men iaf. Makens brorsdotter har börjat en tatueringsbana. Hon har hittills mest tatuerat sig själv men himla bra ser det då ut i mina ögon. Maken har tänkt låta henne märka hans kropp i några till tatueringar och jag kanske hakar på.

Jag har funderingar på att låta henne tatuera in några åderbråck på mina ben, mest som sällskap till dom som redan finns där naturligt. Brorsdottern som tatuerar har väl sina planer på att tatuera in rynkor på sin syster Malla, även hon en brorsdotter fast inte till henne utan till min Make som är deras farbror.
Att tatuera rynkor låter också rätt fint. Skulle nog passa bra på mig, så att jag inte ser så onaturligt ung ut utan mer som dom 43 jag idag fyller.

Jag har fått presenter idag, som tilltalar en gumma som jag, bl.a tofflor och ett par riktigt fräna skor som jag är säker på att alla ni skofrälsta (ni som har 43 par skor i garderoben) kommer att gilla. Som bonus får ni även se en elegant vrist som kanske kommer att göra er alldeles till er men ni får försöka behärska er..
Jag lovar att mina ben är bruna och slanka, att vristen ser vit ut på bilden beror på eh...kameran. Om någon illasinnad skulle förstora bilden och då råka få se något hår så kan jag bara säga att dom är dittatuerade, för att jag ska ser mer mänskligt normal ut och inte så supermodellfräsch, slank och tymplig som jag annars ser ut.

Himla fina skor va`? Shark  heter dom och dom är en typ av seglarskor, en finare variant av Foppaeländet och som sitter som en smäck på foten och är supersköna. Inte kanske finskor men sådana använder jag inte så därför passar dessa bättre.
Tofflorna är bruna och lurviga inuti, dom är så sköna att jag inte vill ta dom av mig. Mina gamla tofflor har tjänat mig väl, både inom- och utomhus men nu är dom slut.
Dessa är en uppgraderad modell, inte Shephardtofflor som lätt går sönder utan halksäkra Mastertofflor som kommer att hålla i evighet. Eller nåt sånt.

Ha det så gott i augustihettan. Vi har i skrivande stund 12 grader ute vilket är bra mycket varmare än häromdagen då vi ståtade med 9! Hej höst! Vi bor fortfarande ute i stugan och planerar hemflytt om en och halv vecka. Det ni, då vankas belysning i varje rum, varmt på dasset och varmt i duschen en lyx för en gammal gumma...
För att inte tala om ordentlig och snabb surfning, kommenterande och bloggrundande som heter Duga och en mer social tillvaro, men ännu lever jag livet lugnt och stilla, lite kallt om arselet när jag kackar och lite huttrande under båtturer.

Tjillevippen på er!

13 kommentarer:

  1. Grattis med dagen!!!:)
    Finfna seglarskor du fått.

    Det var då värst vad ni var inne i tatueringssvängen... ;)

    SvaraRadera
  2. Ett livstecken! =)

    Grattis på födelsedagen!
    Skorna ser jättesköna ut. Undrar om inte jag behöver ytterligare ett par sköna skor? Hm... Jo, det behöver jag nog.

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!!!
    Hade du önskat dig skor?

    SvaraRadera
  4. Stort grattis :D
    Men vad är det du säger? Ska hon tatuera rynkor på mig? Vanisnnigt haha.
    Din idé om åderbrock var dock väldigt smart.
    Hoppas du blir uppvaktad nu resten av kvällen :)

    SvaraRadera
  5. Grattis Grattis gullesnuppa!
    (Klart godkända skor, vill ha!)

    SvaraRadera
  6. Ah, grattis, och exakt lika gamla, är vi, nåja, du några månader äldre :O)
    Jag fyller i december, men blir också 43....
    Härliga skor, de såg sköna ut, och bra mycket snyggare än de vanliga fopptofflorna, för de tycker jag är fula :O)

    SvaraRadera
  7. Grattis på födelsedagen! <3

    Att tatuera in rynkor var ett bra tips för den som är lite feg. De tatueringarna kommer ju inte synas så mycket bland alla andra rynkor.
    Det är inte många jag känner som har så uppfinningsrika idéer som du. För det var väl din idé? Antar jag.

    Och jag LÄNGTAR till du flyttar hem. Bara så du vet.

    SvaraRadera
  8. Men grattis!!!
    Rynkor vad är det??? Vita ben, det har jag också, spelar ingen roll om jag ligger och pressar i solen först blir jag röd sen blir jag vit igen, min ena syster är som en pepparkaka.fuskigt tycker jag.

    Kram

    Lena

    SvaraRadera
  9. Åh, GRATTIS vännen! Förlåt att jag missade dig igår...det går så när man är ute och svirar mitt i veckan ;-) Hoppas du hade en fin dag, och jag LÄNGTAR tills du "flyttar hem" igen :-)) KRAMKRAM!

    SvaraRadera
  10. Här kommer ett försenat GRATTIS och HIPP, HIPP HURRA :D
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Också ett försent GRATTIS från mig:)) Dom skorna såg oförskämt sköna ut....skulle kanske varit nåt för mina onda och trötta fötter:)
    Ha en fortsatt skön helg
    KRAM MILLA

    SvaraRadera
  12. Grattis så här i efterskott. Jag tycker att det är väldigt stiligt av dig att tänka på andra på det där viset. Med tatuerade rynkor och monterade hårstrån. Väldigt fint. Själv har jag en fatsuit så att inte andra ska behöva bli avundsjuka på att jag är så onaturligt slank och spänstig.

    SvaraRadera
  13. VAR ÄR DU? När kommer du hem....? Saknar...

    SvaraRadera