söndag 8 augusti 2010

Rejält regnoväder på gång..

Regnet har just kommit till vår plats i tillvaron. Imorse var det 23 grader och ingen sol, inatt har varit 20 grader och alltså har vi upplevt en tropisk natt.
Igår var vi ut med några kompisar till Frevisören och åt en fantastisk god middag, riktigt gott var det, och trevlig var hela kvällen. Det var helt spegelblankt så båtfärden dit var ren lycka. Hemfärden likaså, spegelblankt och varmt, vi satt ute rätt länge sen vi kommit hem och det var underbart skönt.

Idag är det kvavt och ännu varmare, vi hör åska mullra på avstånd men vi vet att den kommer hitåt. Jag har just startat en bränning i vår tunna på stranden, lite av virket från gamla verandan har vi tänkt få bli av med nu när det är vindstilla.

Verandan har nu fått sitt undertak spikat vilket gör att vi kan sitta ute även om det regnar, Maken har hämtat plåten idag så när tillfälle ges ska den sättas upp. Blir det något uppehåll ska vi hem och hämta nya utemöblerna, annars får dom vänta.

Kanske inte bästa tillfället men jag tvättar idag också. T-shirtsproblem nalkas och därför sköljer jag upp några  och så får dom torka bäst dom kan. Lycka till kan man säga åt den nytvättade tvätten.
Nu ska jag gå ut och ta en fika tillsammans med Maken som fått fly in under tak för nu regnar det rätt ordentligt.  Mysigt att sitta och fika ute fast det regnar. Det större taket är en ren välsignelse.

Ha det gott.
Tadaa..

7 kommentarer:

  1. Det låter som om du får en myskväll, med regnsmatter på taket :O)
    Vi har varit ute med båten, idag igen :O)

    SvaraRadera
  2. Vi hade åska idag. Och en massa regn. Sen blev det nästan sol. ha det gott!

    SvaraRadera
  3. här har de oxå snickrats på altanbygge. sätter upp gamla fönster, men jag har vart inne å sytt jag hehe iof var jag ute en sväng o torka fönsterna på altanen

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni inte har regnat bort!?
    Här skulle vi behöva en riktig skur men det vill sig inte.
    Men kvavt är det.

    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  5. Härligt det låter.
    Hoppas bara att ni inte regnat bort....

    När kommer solen och värmen tillbaka? Jag vill ha den i morgon.

    SvaraRadera
  6. Vi har också regn här blandat med sol.
    Men vad gör det, jag jobbar ju:(

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  7. Ulrika, du har väl inte regnat bort? Hoppas allt är bra.

    SvaraRadera