fredag 19 mars 2010

Så var det fredag igen

Allis mår lite bättre, får ju antiinflammatoriskt också så det börjar arta sig. Ögonen verkar mindre kletiga så jag hoppas det är på bättringsvägen.

Igår var jag på säkerhetsutbildningen. Den var riktigt bra. En av oss fick skjuta med nödraket och den blev ju förstås jag. Jag såg det i ögonen på Kent att detta kommer jag inte ifrån. Det var ganska svårt och det var med en jäkla fart raketen for iväg.
Det är ju en liten jetmotor så det är ingen lek.
Ganska kul faktiskt.

Igår kväll fick vi besök gånger två. Trevligt men hungrigt. Middag åt vi följdaktligen kl. 22.15. Gott men lite sent ;)
Vi såg också en film efteråt, som vi hyrt och var tvugna att se. 2012 såg vi. Det var väl ingen toppfilm precis men ändå värd den tid man såg den, är väl ingen film man kommer att komma ihåg resten av livet, men bättre än tv.

Nu sitter vi mätta efter strömmingsflundrorna, jag sitter med en Baileys och Maken med en whisky och latar oss i soffan. Ikväll har vi en troligtvis mycket bättre film att se så det blir riktigt fredagsmys av det hela.
Me like liksom jättemycket.
Lojt, skönt och mojjigt. Som det ska vara enligt mig.

5 kommentarer:

  1. Lugnt, skönt och mojjigt borde livet vara nästan jämt. Om du frågar mig alltså.

    SvaraRadera
  2. Åhh...låter härligt! Maken och jag njuter och slappar också i soffan. Ha en fortsatt skön kväll :) Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en skön kväll!
    Skönt att Allis mår bättre.
    Jag gillade din "väderruta" så jag snodde den idén;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Som det ska vara.
    Minus det godis jag ätit ikväll. *illamående*

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt att man är nöjd med så "lite" :-) Hoppas resten av helgen blir lika behaglig! (jag betar av min lista, så mycket att komma ikapp med) :-)

    SvaraRadera