onsdag 31 mars 2010

Nya tag

Förkylningen rasar vidare.
Nu börjar även Maken känna sig hängig, vilket är lika bra, att vara sjuka samtidigt menar jag.
Läget inför påsken är lite osäkert, blir det stugan och vilket väder. Frågorna hopar sig.

Homer är också hängig. Inte av förkylning utan av kompissaknad och ensamhet. Han går och letar fortfarande, han måste tycka det är märkligt vart hon tagit vägen. Vi har såklart förklarat det för honom men det är nog svårt att ta in sådan information när man är katt.

Läget på kattungefronten är ännu lite småtaskigt just nu, men det kommer säkert in en kattungeboom närmare sommaren. Vi har ingen brådska.
Jag vill ju ta en kattunge för jag är livrädd för de ev. problem som kan uppstå när man ska fösa ihop två vuxna katter, det är ju lättare med en kattunge.
Såg på bilder på Homer och Allis som små.. hällenoppela (så sa farmor) så små och rufsiga dom var. Titta själva!

Allis i spisen
Homer i busartagen

Homer i soffhörnet på stugan




















Här snuttar Homer, inte för att han fick något annat än tröst men Allis ställde gärna upp... ett tag ;)

















Homer busar och Allis tvättar upp honom lite. Hon var verkligen en bra "mamma" åt honom ;)

















Allis höll koll på hans förehavanden utomhus, ofta så var det jakter kors och tvärs på tomten. Allis ville gärna "spela över" när han var ny hos oss. Hon kastade leksaker högt samtidigt som hon kollade så att han verkligen såg hennes fantastiska kunskaper, han såg och beundrade...

















Vi har inga utseendeönskningar på vår nästa katt, alla är söta och passar säkert ypperligt som familjemedlem hos oss.. Det ska bli spännande att se när det blir dags. Och se hur Homer tar det. Han som är en kattunge i en stor kattgubbekropp. Jag tror han tycker det blir kul. Hur han klarar ledarskapet ska också bli kul, han har nämligen varit så himla nöjd med att vara nr 2 i rangordningen.
Han släntrar helst omkring utan att behöva ta något som helst bevakningsansvar ;)
Spännande, spännande.

Däremot är det lite jobbigt att se bilder på Allis, men samtidigt så har jag inget dåligt samvete för hennes skull, hon fick bli bortklemad i åtta år.
När hon sen blev sjuk så fick hon chansen att bli frisk, men när det inte gick så slapp hon plågas i onödan.

Inte alla djur har sån tur.

Inte som det hemska ödet en schäferhund i Gällivare fick det.
Han avlivades akut hos veterinären.

Djurförbud?

Om jag fick fem minuter med den ägaren.

En minut skulle tamejfan räcka!


Då skulle han inte behöva nåt jävla djurförbud!

8 kommentarer:

  1. Jag vågar inte gå in och kolla den länken. *feg*

    Det kommer säkert bli bra för Homer att få en liten kattunge att "uppfostra"! =)

    SvaraRadera
  2. Ni kommer att hitta en alldeles söt ny perfekt katt när det är dags för det :D
    Jag kan inte fatta att man kan behandla ett djur på sådant sätt! Upprörande är ett för svagt ord. Jag får ont i själen och hjärtat!

    SvaraRadera
  3. Kikar in för att kolla läget...

    Hoppas du och Maken kryar på er så det blir en tur till Stugan..

    Sköna kort på Allis & Homer♥

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så ledsen man blir...(länken)

    Jag undrar, (har ingen aning) tror du att Homer hade "förstått" om han hade sett/luktat den döda Allis?

    Vad tror/vet du?

    SvaraRadera
  5. Jag vågar inte heller titta...:-( Kom ihåg, minnen lever kvar som stjärnor på himmelen. Jag tror Allis hade ett underbart liv hos er, det är det som räknas!

    SvaraRadera
  6. Så söta bilder!! Blir alldeles varm i hjärtat!

    Nä, jag tänker inte heller besöka länken för vill inte veta. Men en sak är säker, en del SKA INTE HA DJUR!

    Trevlig kväll!!
    Och Glad Påsk!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. åh så söta!!!

    ja jag skulle kunna hänga på dej så hade den karlen fått sina minuter räknade den saken är säker.....

    ja sorgen o saknaden ligger ju alltid kvar...
    för mej var det nog det värsta att vår lille Roddan inte blev mer än ett år.
    jag förbannar mej själv än över ödet, och att OM jag gjorde rätt eller fel kommer väl hemsöka mej förevigt.
    hade jag inte haft BARN hade läget varit annorlunda då hade jag ju kunnat...
    men om-ifall-att-så-kanske...
    det går ju inte tänka så.

    tror både Allis o min Roddan o alla andra hundar o kissemissar har det härligt på evigt gröna ängar! det måste man ju tro...

    kram!!! o gla påsk!

    SvaraRadera
  8. Jag gjorde som Nilla, vågade inte gå in på den länken.
    Tror förresten att du är jättefin med ditt hår i knut!

    Önskar dig och maken + homer
    En Glad Påsk!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera