onsdag 10 mars 2010

Herregud! -Min katt är på Blocket!


Jo, det är alldeles sant. Här kan ni se att hon ligger så prydligt på Blocket, mitt block som används vid navigationen.
Allis är väldigt intressarad av sjökort och navigation. Så pass att hon ligger stilla mitt på Blocket, så mycket i vägen som möjligt.
Hon är lite sjuk.
På fredag ska vi till veterinären om det inte fixat sig tills dess. Högra ögat är irriterat, vi sköljer med koksalt men det fortsätter att kladda och vara.
Något skräp eller kattlek som gjort ett hål på hornhinnan tror dom. Stackars kissemiss. Hon är loj också, lojare än vanligt om det ens är möjlig.

Söt är hon iaf.
Jag har försökt plugga lite idag, igår var jag på syträffen på förmiddagen och på kvällen på kursen. Idag har jag haft lite mer ont i ryggen så det har blivit en lugn dag.

Har anmält mig till skrivarkursen ikväll. Det ska bli så kul att komma igång. Fast hur sugen jag än är så får det anstå tills imorgon, ikväll ska vi se klart på Luftslottet som sprängdes. Himla bra är den, det är dom alla tycker jag.
Sen har jag lite handsömnad, däremot såg jag hur horribelt jag sytt en söm så jag måste upp och fixa till den, jäkla slarvmaja är jag.

Slarvmajan vore ju ett toppennamn på min blogg, men nu är jag ju van UlrikaSyr så det får stå kvar, men Slarvmaja passar ju på många områden ;)

5 kommentarer:

  1. Hahaha! Världens bästa inläggsöverskrift! Kanske jag skulle be om en autograf sådär med en gång? Innan du slår igenom och blir ouppnåelig, menar jag?

    SvaraRadera
  2. Undrade just vart du tagit vägen :-) Du blir inte uppdaterad på min blogglista, mysko... Fin kisse, och smart verkar det som ;-) Imorgon har jag nåt för dig på min blogg!

    SvaraRadera
  3. Hon är söt din katt fast hon är på Blocket.
    Idag är jag slapp, slö och gammal. Är en sånn dag bara.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  4. Sååå fin katt :-)
    Jag såg luftslottet som sprängdes på bio... älskar alla dom filmerna, men tyckte första o sista va bäst.
    På söndag blir det Alice i underlandet i 3d :-) spännande.
    Kram

    SvaraRadera