onsdag 10 februari 2010

Oj

Så var ännu ett pass av Skepparkursen avslutad. Nu börjar jag känna att jag är inne i matchen liksom, inte att jag kan allt men att jag är inne i själva lektionsruljansen.
Janne (Maken) brukar säga att jag har ju ett läshuvud.
Ok.
Hade läshuvud, kontrar jag med.
För tjugo år sen ja, då satt jag ju och pluggade lite nu och då.
Inte nu inte.
Nu har jag koncentrationsproblem (pga fibron), blir fort trött och har allmänt lite problem med fokuset ;)

Nå, det tar sig ju.
Nu håller vi på med att rätta kurser och att räkna ut distanser, tider och farter.
Ganska kul faktiskt om jag ska vara ärlig.
Idag tänkte jag vara skepparledig och plugga lite imorgon istället, då har vi ju kurs på kvällen igen.
Ikväll har vi Löj-Ligan, vår quiltförening. Så idag ska jag förbereda kvällen med att leta upp tyger och sånt, sen tänkte jag sy färdigt det jag höll på med igår och sen ska jag skotta lite.
Eller Janne skottar och jag sopar och ser på, och får frisk luft kan jag tillägga.
Frisk luft är ganska bra. -16 och lite sol kan kännas skönt för innandömet, själ och lungor t.ex *informerar*

En snabb bloggrunda nu för jag har lite för ont i ryggen för att sitta länge, sen ska jag gå upp och städa lite i syrummet, det ser ut som ett riktigt kreativt kaos däruppe.
SEN ska jag sy.

6 kommentarer:

  1. Du verkar sannerligen ha flyt för tiden! Här är det tvärstopp och tvinga-sej-själv som gäller.

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt...trots ryggont KAN man faktist städa på roliga ställen....(inget att visa för din man)....

    SvaraRadera
  3. Solen jag, den skiner från klarblå himmel här idag. Dagsmeja med takdropp och en o annan kvittrande fågel! *Lycka*

    SvaraRadera
  4. Du är duktig du! På sjön håller jag mig fortfarande till höger och vänster, ovan vattnet och under vattnet.

    SvaraRadera
  5. Jag tror inte själva läsuvudet förändras med åren, bara orken. Låter som du får dig en dos matte där och det förstår jag är roligt!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Hittade din blogg genom min vän, Gumman Pias blogg. Vilken härlig blogg du har, hit kommer jag på besök ofta.
    Såg förresten att du bodde längst norrbottenkusten, själv bor jag 3mil innanför Skellefteå....

    Städa inte för mycket så du missar nöjet att kunna sy ;-))

    Var rädd om dig.

    Kraam Maria

    SvaraRadera