onsdag 3 februari 2010

Sydde fanskapet upp och ner!!

Igår var jag på kursen. Nu var det helt plötsligt sex nya killar/karlar där så det blev mycket repetition och inte så mycket nytt.
Men det blir. Mycket pluggande lär det vara, det är ju en stor yrkesutbildning så det är ju vad man kan vänta sig.
Vi ska börja med att rätta kurser, där ska man plussa och dra ifrån det ena efter det andra och det blir lurigt, så lurigt att jag blir matt av blotta tanken.

Därför varvar jag ner med min enkla sömnad.
Tänkte sy en liten sminkväska idag.
Sagt och gjort.
Jag skar mitt tyg och quiltade lite, sen sydde jag ihop och gjorde foder med en ficka....
Och det var ungefär då, när jag skulle sy på kantband och blixtlås som jag insåg att jag sytt själva ytterdelen uppochner.
Det är fint.
Särskilt när man har tyg med text.
Jättenajs att vända den upp och ner för att läsa vad det står.
Inte.

Nå, jag blev inte arg eller irriterad för det inte.
Jag är en timid varelse.
Inte kände jag vredens tårar och inte bet jag ihop för att inte vråla rakt ut.

Inte jag inte.

Nej, jag beskådade underverket. Kastade det mitt i prick i skräpkorgen, tog nya tygbitar och började om.
Utan ett ord eller minsta paus (kanske det där med pausen är lite underdrivet för jag sitter ju och bloggar just under den pausen jag inte behövde) så log jag bara lite lätt, gnolade lite på en visa och började om.


Och harmonin i mitt sinne var obefläckad....



*eller så var det så att jag blev förbannad, knep ihop pga att Maken hade besök nere i köket, men stampade ner för att ta mig en tekopp och vila från det satans eländet, kanske var det så, kanske det behövdes för ens kunna ta nya tag och börja om, kanske var det så- jag minns knappt den lilla bagatellartade händelsen längre...*

8 kommentarer:

  1. VILKEN TUUUR att du glömt hur det var!!! :)
    Man ska ju inte stressa upp sig i onödan :)

    Jag är iaf avundsjuk på att jag inte kan få till sådanna där små väskor!
    Rakt fram och backa kan jag på en symaskin och jag är såå glad för det lilla (joorå, visst serru)
    Ta hand om dig!
    /Eva

    SvaraRadera
  2. Jag gissar du knappt minns händelsen... ;)

    SvaraRadera
  3. "Been there, done that". Med en krage och en ärm. Ilskans tårar på min kind.

    SvaraRadera
  4. Jag har en väldigt komplicerad relation till tyger och symaskiner i synnerhet...så jag fattar varför du höll på att gå upp i atomer ;))

    SvaraRadera
  5. Själv gick jag Beklädnadsteknisk linje på gymnasiet....Fanns en viss anledning till varför jag kallades för "sprätten"...
    Say no more...;0)

    SvaraRadera
  6. Eva, mina dagar. Rakt fram och backa är ju allt som behövs!
    Så det är bara att kämpa vidare ;)
    Det jag använder mest är ju raksöm.

    Monica. Vilken händelse? Har det hänt nåt eländigt?
    ;)

    Kerstin. Precis, man blir så besviken också, för det är ju slarvfel de flesta.

    Gafflan. Där har jag också varit. Vi gick inte ihop första åren, jag grät och svor mest hela tiden.
    Sen köpte jag en ny maskin och då löste sig många irritationer.

    BrunettAnna. Jag har fullt med sprättare, har många många. Det säger ju en del ;)
    Det blir endel sprättande men det hör ju liksom till.

    SvaraRadera
  7. Haha, det gäller att tackla bekymret från rätt håll ;)

    SvaraRadera
  8. Sy??
    Synskadades Yrkesförening??

    Japp så måste det vara!!
    Kraaaaaaaaaaaaaaam.

    SvaraRadera