torsdag 12 november 2009

Sömnadsprojekt.



Nu har jag slagit till.
Hårt.
Genom att sy så mycket som muggunderlägg, ett set a la kaffe och ett a la marina motiv.
Så effektiv är jag.

Nu är jag inne på att fortsätta den inslagna vägen.
Efter att ha kämpat med att komma igång med sömnaden i ett år så har jag planer på att sy detta under kommande period..

* Sy Makens båttäcke färdigt. Inte mycket kvar så det är inget stort projekt.

* Sy en julbonad till mig själv. Har sytt flera men sålt alla. För billigt dessutom.

* Sy ett gäng snögubbar åt mig själv. Kul sömnad och fina blir dom.

* Sy en löpare av japanska tyger.

* Sy en bonad till vardagsrummet i brunt och beige. En lugn bonad i japanska tyger, förstås.

* Ska sy några små korgar till badrummet. Perfekt för smågrejs i. Tops, mascara etc.

* Sy några änglar till, bl.a till Acka som jag lovat. Kul sömnad och mycket handsömnad.

* Fick jeans av Acka som jag tänkt förvandla till diverse jeansprojekt, bl.a några jeanspåsar till hennes döttrar.

Sen får jag se om jag fyller i listan tills den är en meter lång.
Börjar känna sylusten återkomma, ännu i mindre skala men dock på väg.

Älskar att ha lite småsömnad att sy på framför tv´n, så där är muggunderlag och pocketomslag perfekta.
Kanske syr några sådana till..

Sen kan jag erkänna att jag är en listmakerska. Ett freak på att skriva listor men tyvärr är jag inte så duktig på att följa dom.
Däremot gillar jag mina listor samt att dom är en liten röd tråd att följa. En typ av morot kanske.

Har nu följt dieten i en dag.
Resultat?
God mat, hunger, hallucinationer och humörsvängningar.
Och alldeles säkert ett par kilo ner också.
Minst.

Eller?

4 kommentarer:

  1. Det låter så kul!
    Och himla fint blir det ock =)

    SvaraRadera
  2. Hello!

    Vad spännande när du skriver att du ska sy i Japanska tyger! Jag har bott i Japan i 3år och vet att det finns så mycket fina tyger....Kan du inte ta en bild och visa??

    En trevlig helg till dig,kram

    SvaraRadera
  3. önskar jag kunde sy! jag fick väl en etta i syslöjd i skolan:-)
    du dutti du!!kram!

    SvaraRadera
  4. Jag är grym på att göra listor. Det är ungefär det bästa jag vet. Att göra dem alltså, sedan blir det tråkigare...

    SvaraRadera