tisdag 19 oktober 2010

Arga fiskaren

Arga Snickaren har ni väl hört talas om? Men var i helsike håller Arga Fiskaren hus?
Här behövs han/hon. Komma in i fiskberedningen och peka med hela handen och undra hur i hela fridens dar vi klarar av att jobba i kaoset.

Ingen Arga Fiskaren har kommit till oss.
Trötta Fiskaren och Fiskahustrun är dock här varje dag och kväll.
Igår la sig Trötta Fiskaren och Fiskarhustrun redan 01.30 och sen upp igen 06.00, detta för att packa en laddning löjrom i kartonger för vidare transport med frysbilen till uppköpare.
Denna frysbil lyste med sin frånvaro. Trötta Fiskaren ringde upp transportbolaget och frågade var dom höll hus. På många andra ställen kan man tänka, till oss skulle dom dock åka till imorgon.
Jamensåjävlakuldå! Inte.

Så nu ska vi ut och packa upp alla jävla kartonger för att få ner nya löjrommen som ska frysas idag och helst ska rymmas i boxjävlarna.
Tacksåfuckingmuch klantarslen. Tack för merarbetet.
Sen fick Trötte Fiskaren ringa tillbaka till fraktbolaget och säga att han inte är hemma förrän 08.30 imorgon eftersom han ska skjutsa mig till Sjukhuset.
Får se om det funkar.

Annars då?
Jaa, tackar som frågar. Jag har druckit två av tre proteindrinkar som ska drickas idag, dagen före operationen. Första sippen av drycken kändes angenäm, svartvinbär mums, sen kom själva sväljfasen. Fy fan vilken efterssmak. Den andra avskyvärda drinken drack jag i ett svep och sen kastade jag i mig en Nutrilettshake. Säger en del va.

Imorgon är det dags för foperationen. Lite nervös börjar jag allt bli.
Upp med tuppen (som vanligt) ca 05.00 duscha, packa och iväg, kl.7 ska jag vara på avdelningen.
Håll gärna en tumme för mig så att allt går bra och att jag får komma hem pronto, helst.

Så nu har jag fiskat klart för iår. De andra fortsätter några dagar till men jag får se på och applådera lite lätt lite på avstånd ;)
Sen ska jag vila.
Länge.

Fridens alla!


Förresten så fick vi rum med all rom i frysarna genom ett Tetrislikt pusslande, så nu kan Maken bara stuva om lite när frysbilen kommer imorgon bitti. Trötta Fiskaren och hans Trötta Fiskarhustru klarade skivan. Igen. Som vanligt alltså.

11 kommentarer:

  1. önskar deg lycka till i morron/dag...

    SvaraRadera
  2. Oavsett foperation så behöver du den där vilan, det är ett som är säkert! Nu håller jag tummar, tår och allt annat löst så att allt går bra :-) Hör av dig när du kan, tusenmiljonersbiljoners kramar!!

    SvaraRadera
  3. oj oj operation redan! klart det går bra!! det måste det ju göra eller hur?:))

    ps kolla kanalfem om dom inte vill göra en "arga fiskaren" med när di ändå är igång:))

    kram o tummhållning inför sjukan!!

    SvaraRadera
  4. Här hålls det tummar i massor ska du veta Ulrika!
    Kramar får du cokså :D

    SvaraRadera
  5. Åh är det fopationsdax nu!!! Jag håller alla tummar(blir lite jälkigt att skriva på tagnetbordet idag , men det ska jag bara tala om för chefen att han får förstå för det är Ulrikas fopation idag)

    Många Kramar

    Lena

    SvaraRadera
  6. Jag håller alla tummar och tår at foperationen ska gå alldeles lysnade! :)

    SvaraRadera
  7. Hoppas allt har gått bra med operationen och att du mår hyfsat...
    Nu tummar vi på en lyckad fortsättning! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Lycka till imorgon!
    Väntar på att för höra mer
    om hur det har gått när du är
    åter.

    SvaraRadera
  9. Hoppas att allt kommer att gå bra! Klart att det gör!!!
    Härligt att ni "klarade skivan" igen som vanligt!!:)
    Kram på dig!
    Eva

    SvaraRadera
  10. Lycka till nu!!!! Och vila sen det har du verkligen förtjänat efter allt slit med fisket. Glöm inte heller att uppdatera bloggen - vi är många som är nyfikna.
    Bamse kramen i

    SvaraRadera
  11. Foppas du blir väl omhändertagen innan under och efter foperationen! Lycka till pre- peri- intra och postopt!

    SvaraRadera