söndag 12 september 2010

Lyckat och smärtsamt

Vårt besök igår av gäster från Danmark, Tyskland, Belgien och Frankrike gick jättebra. Det var väldigt lyckat, vi hade fått tag i lite löja som dom fick prova på att gallra och att klämma och det var väldigt uppskattat.
Vi hade gjort snittar med löjrom som dom fick smaka på tillsammans med lite bubbel och vin.

Jag talade engelska som en infödd. En infödd i England förstås. Jäklar vilken svada jag kunde skruva på och avfyra, och jag tror att det gick rätt hyfsat. Lite märkliga ord lyckades jag också producera men jag fick fram det jag ville säga. Mer intresserade personer hade varit svårt att hitta, dom frågade hela tiden mer och mer.
Jättekul var det.

Men ont. Ni som har undrat hur det nu gick för en Ulrika som dagen innan dråsade nedför trappen och landade på knät kan jag säga ... sisådär. Under gårdagen blev knät mer och mer ömt, svullet och eländigt. Nu har jag ett stelt knä som gör ganska ont faktiskt, så idag har vi utlyst en vilodag med högläge av onda knän.

Här inne i vårt hem ser det ut som "hejkomochhjälp". Fiskberedningen glänser men inne ser det hemskt ut. Saker överallt, dammråttor kila omkring överallt, skräp, smuts och saker överallt. Men idag är det ju Vilodagen för att det är söndag men även och kanske enbart Vilodag för sådana som mig som har svullna knän och som behöver vila.
Men när man kommer in i vår hall så tänker jag alltid WTF? Varför jag liksom? Varför kan inte jag få vara pigg och kry, en som orkar hålla ordning på prylarna och som inte ser städning som ett straff för gamla synder?

Nå, i mitt nästa liv ska jag ju vara katt och heta Torsten eller Lennart så då kan det ju kvitta. Jag ser Hjördis och Homer virvla förbi i ett race och inser att det är katt man ska vara. Dom skiter i skiten liksom. Busa, vila och äta är det som gäller. Varvat med gosetider och mys i soffor..

Kanske nästa liv...

8 kommentarer:

  1. Vila dig i form idag.... och se till att kanske stoppa något gott i munnen.

    SvaraRadera
  2. Vila nu vännen, och vet du vad, jag tror att vi borde leva mer som våra kissor redan nu i detta liv, tror att vi skulle må bra av det ;-) Vad bra att du känner att allt var lyckat och att du fick användning av dina språktalanger ;-) KRAM

    SvaraRadera
  3. Låter inge vidare med ditt knä...
    Men roligt att det gick så bra med besöket :O)
    Visste vi väl att du skulle greja galant!
    Katt, ja det får det bli....

    SvaraRadera
  4. Så roligt att allt gick bra :)
    Hoppas knät känns bättre snart

    SvaraRadera
  5. Klart du skulle göra succé som engelsk fiskare! Det var ju liksom ingen tvekan.
    Och kattliv...nja...de har ju inga datorer tänker jag...och kan alltså inte läsa din blogg. Ju.

    SvaraRadera
  6. Nästa liv ska jag vara en mås.

    Men ta nåt spritigt för knäet, kanske det blir roligare att ha ont.

    Dumt. Sorry.

    SvaraRadera
  7. Tänk om jag ändå hade fått varit med och klämma lite löjrom!!! Hoppas högläget gör susen för knäet! Kram.

    SvaraRadera
  8. Stort & Smått. Jag har försökt vila mig i form. Gott brukar alltid hitta vägen till munnen hos mig ;)

    Fru Venus. Jo, visst borde vi leva mer kattlikt i detta liv. Åtminstone så gott det går.

    En katt har ju inte så många måsten precis ;)

    Pillargontanten. Ja, visst klingar katt fint?

    Malla. Klart allt gick bra, proffsen hade ju hand om det ;)

    Nilla. I nästa liv kanske katter kan blogga, vad vet jag. Fast du har ju en poäng där. Katt eller blogga?
    Får klura på den.

    Osloskånskan. En mås? Jaa, med tanke på hur dom lever utanför vår stuga så mår dom fantastiskt bra. Mås vore nog inte så dumt.
    En hutt kunde nog få knät att läka fortare, du har en poäng där..

    Knasterfaster. Det är bara att komma! Vi klämmer rom i fem veckor nu *sucka* och det finns plats för en klämmare till ;)

    SvaraRadera