tisdag 4 maj 2010

Mobilen paj

Lilla Hjördis höll på att fälla mig raklång på förmiddagen.
Jag hade öppnat mobilen för att se om Maken hört av sig ang. dagens fångst. Då kommer lilla kissemissen rännande som ett tok och passerar under min lyfta fot, men det påföljd att jag tog ett föga graciöst hoppsasteg och fumlade med mobilen.
Den föll som i ultrarapid och dängde ner sig i kakelplattorna vi har kvar från den tid vi hade pelletskaminen i köket. Det rök en flisa från mobilen men jag tänkte att den kanske klarat sig ändå, mobiler är ju tåliga ting.

Men icke. Eftersom luren var öppen så gick det sönder i skarvet, med resultat att jag fick bryta upp den och sen operera ut sim-kortet.
Nu är simkortet tryggat i sin förra boning, en tjock liten Ericsson mobil, och jag antar att kortet trivs. Det går då att både ringa och ta emot samtal så det var ju tur i oturen, att jag hade typ sju telefoner att sätta in kortet i.

Denna telefon var en riktig favorit tidigare, nu är den lite slapp i luren och eftersom jag också har tappat lite spänst så funkar vi bra ihop.
Får hålla koll efter en ny, billig mobil. Enda kravet är att den ska vara vikbar och inga små pillriga knappar (blev två krav). Men tills dess duger denna gott.

Försöker plugga lite.
Imorgon bitti gör jag provet och jag hoppas att det går vägen, orkar inte börja om att plugga för att göra om provet en annan dag.

Nu ska jag gå och äta lite paj och se lite på tv/film.
Pauser är viktiga, bara man inte pausar hela tiden förstås (vilket jag då rakt inte gjort..typ)

Sjökortsarbete är inte det lättaste kan jag säga. Skulle vara enklare om man kunde göra det i fred för katterna, Homer sitter på golvet nedanför och kallar på Hjördis som traskar omkring på mitt sjökort och attackerar pennor, kurslinjal och passare.
Hon har dräpt ett sudd och två pennor hittills. Svisch så är dom nere på golvet och rullar. Stenkul. Inte.

Nå, jag kan det jag kan. Ikväll ska jag på kurs och fräscha upp navigationen inför morgondagens prov. Tycker det känns bra att ha det fräscht i skallen, resten får jag läsa igenom innan jag somnar.

På tal om att somna. Jag är en duktig kicka. Jag sover själv uppe i sovrummet ensam i stoora dubbelsängen. Det är jäkligt duktigt gjort av mig. Hela förra fisket är det lätträknat de timmar jag sov i sängen, sov helst på soffan nere där jag hade full koll.
Jag är ju mörkrädd (fast vi har ju inte så mörkt längre häruppe) och om kvällarna vill jag gärna vara nära ytterdörren, Maken tycker det är märkligt för han tycker det vore smartare att vara långt ifrån. Nix, inte i en komplicerad klimakteriekropp, nej precis som spöket Laban är jag mörkrädd och så är det bara!



Fast nu har jag sovit uppe i två nätter. Jag går upp med katterna, sätter på en film och slötittar på filmen samtidigt som jag skrämmer lillkatten med sängmössen (är min hand men hon tror det är en jävligt slug mus). Vips så klipper jag med ögonlocken och John Blund hämtar mig..
Känner mig jättestolt, samt att det är ju bättre att ligga i sängen för 25.000 kr (Tempur) om man har diskbråck, jämfört med att ligga i en mjuk soffa!
Jag är duktig jag.

Fridens!

10 kommentarer:

  1. ...och som vanligt sitter jag här och garvar åt livet i UlrikaSyr-huset! Fakking önbilivebell!

    SvaraRadera
  2. Hahaha...Ulrika du är så rolig :))

    SvaraRadera
  3. Ha,ha ... jag håller med din man ... men är jag ensam låter jag ngn lampa inte långt från mitt rum vara tänt *ler*!

    Jo, skall köpa mig men billig men bra symaskin där man kan utan svårigheter trä in byxben bl,a, sy jeans tyg, inga krångligheten med sytrådspåträdning m.m och det får inte vara dyrare än 2500:- ! Har du ngt förslag *ler*

    SvaraRadera
  4. Då får du peppa mig till helgen när jag blir "makelös" och sömnlös...Buhu!!

    Lycka till imorgon! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Lycka till på provet!
    Och duktig tös som sover i sängen!
    =)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, jag tycker du är duktig :O) Sova i egen säng, vid vår ålder ;)
    Lycka till på provet i morgon, eller säger man break a leg... Nej det är på teater och sånt väl... nåja, hoppas det går vägen i alla fall, vad man än säger...

    SvaraRadera
  7. Hej du, är oturen framme så kan allt hända, tur att det var mobilen och inte du som rammlade, tänk om du inte hade kommit upp nu när du är ensam. Jag håller tummarna för dig i morgon, lycka till. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  8. Då skulle du nog inte gilla att bo i vårt hus :) Det händer både det ena och det andra här.

    Härom natten hade jag en ca 75 cm lång skuggestalt bredvid min säng! Fick säga ifrån att den(det, hon, han) skulle gå så jag fick sova. den gick efter ett tag. men jag är inte rädd vilket är konstigt för jag har alltid varit mörkrädd förr.

    Min pappa kommer ibland och hälsar på och hittar på bus :)Han gick bort för 4 år sen.

    Kram
    lena

    SvaraRadera
  9. Hej hej! Ja, det låter som ett bättre alternativ att sova i Tempur-sängen. God natt!

    SvaraRadera
  10. *skrattar* Vad skulle vi göra utan underbara dig :-) Lycka till raring, kram!

    SvaraRadera